10 lip 2015

5 książek, które chcę przeczytać [#1]

Dzień dobry!
Post miał się planowo pojawić wczoraj, w czwartek, ale z powodu długiego, prawie całodniowego wyjazdu nic nie zdążyłam tutaj napisać, pomysłów też nie miałam, a recenzji na tą chwilę mam dosyć. Zdążyłam ogarnąć tylko post na drugiego bloga, a i tak ledwo. Przed chwilą usiadłam i zaczęłam myśleć, co by tu napisać. Pomysłów żadnych, ale na szczęście mój mózg jest taki kochany, że coś wymyślił. ;) Przedstawiam pierwszą listę z nowej serii ''5 książek''. Dziś o tych, które chcę przeczytać. Jeszcze nie wiem, czy będzie ''inne zakończenie'' tytułu (czyli np. ''5 książek, które najmniej mi się spodobały''), wszystko się okaże. Myślę, że tak. :)
Ustawienie pozycji jest przypadkowe, oprócz jedynki i piątki.


- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - - - - - - - -  - - - - - - -  - -  - - - - - - - - - - - - - - - -
1.  Najbardziej chcę przeczytać 
seria  ''RYWALKI'' Kiera Cass
''Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer.
Dla Ameriki Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…''

Już bardzo długo chcę przeczytać tą serię, po przeczytaniu opisu bardzo mnie do niej ciągnie. Niestety nie mam do niej dostępu, w jednej bibliotece wciąż wypożyczona, w drugiej i trzeciej nie ma, a szkolna zamknięta - wakacje. I jak tu cieszyć się z dwóch miesięcy wolnego? :/ Poprosiłam panią o zamówienie całą serię do biblioteki i była. Ale nie zdążyłam jej przeczytać, bo byłam zajęta innymi powieściami. Teraz, gdy widzę recenzje lub że ktoś ją czyta, szału dostaję, że ja jeszcze nie mogę tego zrobić. W Biedronce na promocji kupiłam sobie 3 część, zawsze coś. Teraz długo sobie poczeka na półce...



- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
2. 
''7 RAZY DZIŚ'' Lauren Oliver
''Nazywam się Sam Kingston. Jestem popularna, mam przystojnego chłopaka i szalone przyjaciółki, z którymi świetnie się bawię. Czuję się lepsza od nudnych kujonów i śmieję się z dziewczyn, które nigdy nie dostały liściku miłosnego. Robię, co chcę i kiedy chcę. Nie obchodzi mnie, czy kogoś zranię, bo i tak wszystko uchodzi mi na sucho. Aż do dzisiaj…

Wychodzę z imprezy. Oślepiają mnie światła samochodu jadącego z naprzeciwka. Czuję niewyobrażalny ból. Spadam w niekończącą się pustkę.
Umarłam?
A jednak budzę się w swoim łóżku. Tylko że znów jest piątek 12 lutego, a ja od nowa przeżywam ten sam dzień. Czy naprawdę zasłużyłam na tak surową karę? Chcę tylko odzyskać moje idealne życie. Bo przecież było idealne, prawda?''

To, wbrew pozorom, nie jest nowa powieść. Zmieniona została okładka i od razu wiele osób myśli, że to coś nowego. A tak naprawdę to dosyć stara książka, pierwszy raz została wydana w 2011r. Ale to może i lepiej, bo to właśnie dzięki temu się o niej dowiedziałam. Opis mnie bardzo zachęcił, widziałam sporo pozytywnych opinii i recenzji. Niestety nie wiem, czy uda mi się ją gdzieś dorwać bez kupienia.




- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
3.
''KAŻDEGO DNIA'' David Levithan
''Każdego dnia szesnastoletni A budzi się - bez ostrzeżenia - w innym ciele i w innym miejscu.
A pogodził się ze swoim wyjątkowym losem, ustalił nawet zasady, których stara się przestrzegać. Nie angażować się. Nie rzucać się w oczy. Nie mieszać w cudzym życiu.
Aż do pewnego poranka, kiedy A budzi się w ciele Justina i poznaje jego dziewczynę, Rhiannon. Od tej chwili przestają obowiązywać wszelkie reguły, bowiem A wreszcie znalazł kogoś, z kim pragnie być – każdego dnia, bez wyjątku.''

Kojarzy mi się z dwójką, tym bardziej że te dwie książki poznałam w tym samym dniu. Znów mega zachęca opis i pozytywne opinie. Okładka mnie nie zachwyca, ale coś w sobie ma. Poza tym ciekawie jest poznać, jak to jest budzić się każdego dnia w innym ciele, jako ktoś inny. Sama przez jakiś czas chciałabym żyć jako inna osoba, to na pewno byłoby ciekawe doświadczenie.
Coś lekko podobnego zostało przedstawione w powieści Ewy Zienkiewicz ''Pomyśl tylko życzenie''






- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
4.
''CARRIE'' Stephen King
''Carrie White jest inna niż jej rówieśnicy. Nie chodzi na prywatki, nie interesują się nią chłopcy, stanowi obiekt kpin i docinków. Matka – religijna fanatyczka – za wszelką cenę usiłuje uchronić ją przed grzechem. Pewnego razu Carrie się jednak buntuje i idzie na szkolny bal. Gdy tam pada ofiarą okrutnego żartu, rozpętuje się piekło... dziewczyna jest telekinetką o olbrzymiej mocy, której postanawia użyć, by zemścić się na prześladowcach. Ci, którzy ją dręczyli, gorzko tego pożałują.''

Ostatnio obejrzałam spontanicznie ekranizację, która bardzo mi się spodobała. Wcześniej wiele słyszałam sporo o powieściach Kinga, ale okazji do przeczytania nie było, mimo że to klasyka. Teraz muszę to nadrobić, chciałabym także dodać tutaj porównanie filmu a książki. Niestety najszybciej to się nie stanie, bo czytam kilkunastotomową serię Ewy Nowak. Jednak zaraz po niej planuję zabrać się właśnie za ''Carrie''.






- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
5. Najmniej (ale też) chcę przeczytać 
''MIASTO NIEBIAŃSKIEGO OGNIA'' Cassandra Clare
''Ciemność ogarnęła świat Nocnych Łowców. Chaos i destrukcja obezwładniają Nefilim, ale Clary, Jace, Simon i ich przyjaciele łączą siły, żeby walczyć z największym złem, z jakim kiedykolwiek się zetknęli. Brat Clary, Sebastian Morgenstern, systematycznie usiłuje zniszczyć Nocnych Łowców. Posługując się Piekielnym Kielichem, zmienia ich w istoty z koszmaru, rozdziela rodziny i kochanków, powiększa szeregi swojej armii Mrocznych. Nic na świecie nie jest w stanie go pokonać… ale jeśli Clary i jej drużyna wyprawią się do królestwa demonów, mogą mieć szansę…
Ludzie stracą życie, miłość zostanie poświęcona, cały świat się zmieni. Kto przeżyje w szóstej i ostatniej, wybuchowej części „Darów Anioła"?''

Rok temu w wakacje zaczęłam czytać serię Darów Anioła, ale jeszcze wtedy było tylko pięć części. Bardzo przypadła mi do gustu. Niestety, pomimo że mam do niej dostęp, trochę na mnie poczeka, ponieważ nie pamiętam już dobrze całej fabuły i musiałabym zaczynać od nowa, a jak na razie mi się nie chce. Mam naprawdę sporo powieści do przeczytania, więc nie chcę 'wracać'. Zabiorę się pewnie za nią ponownie pod koniec tego roku lub później, jak nie będę miała pomysłu, co przeczytać.

- - - - -  - -  - -  - - - -  - - - - - - - - - - - - -  - - - - - 
[opisy pochodzą ze strony lubimyczytac.pl]
-----------------------------
OD TERAZ NOWE WPISY BĘDĄ POJAWIAĆ SIĘ W PIĄTKI!

13 komentarzy:

  1. Hmmm bardzo ciekawe książki chyba będę musiała się wybrać do księgarni :)
    Zapraszam na mojego bloga http://beautylook5.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka rywalek jest cudowna c;

    W wolnym czasie zapraszam do siebie!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, zaczynaj Rywalki jak najszybciej :) Bardzo mila do czytania seria :) Czytalam wszystkie ksiazki z twojej listy oprócz Każdego dnia
    Pozdrawiam
    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. już wybrałam kilka i poszukuje przesyłki za granicę. Dzięki wielkie :D
    http://lifelochness.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo bym chciała przeczytać rywalki ;)
    Może wspólna obserwacja?
    Ja już obserwuję i liczę na uczciwy rewanż ;)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Rywalki również i mnie kuszą przez dłuższy czas, ale też nie mam okazji ich gdzieś dorwać. Co do serii Darów Anioła, to jeszcze nie czytałam, bo tak samo jak z Rywalkami nie mam gdzie ich dostać!

    MORE-CLOUDS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm... Podoba mi się Twój blog. Przejrzałam kilka wpisów, zostawiam jednak komentarz pod tym, bo najbardziej przypadł mi do gustu. Szkoda, że niektóre Twoje recenzje są takie... krótkie. Ale może ja po prostu uwielbiam dużo czytać więc jak widzę bardziej rozbudowaną, to tym bardziej moje oczy się cieszą. ;D Niemniej jest ciekawie, więc pokuszę się o obserwację.
    Pozdrawiam
    A. :)

    http://still-changeable.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krótkie? A ja uważam, że wręcz za długie! Ale co kto woli. ;)
      Zaraz do Ciebie zaglądnę. :)

      Usuń
  9. Polecam przeczytać "Carrie" jak najszybciej. Genialna książka, jak i wiele innych Kinga. Reszty książek, które tu podałaś nie czytałam, o niektórych słyszałam. Nie są to do końca moje klimaty.
    Obserwuję ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. No cudownie :) znalazłam książkę dla siebie Rywalki, dziękuje ;) obserwuje adriana-ade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. o rywalkach dużo słyszam i właśnie planuję zacząć czytać :)

    http://oliwia-moda-dodatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. 7 razy dziś planuje przeczytać już od dłuższego czasu, dziękuję za przypomnienie. :D
    Zapraszam na nowy post na blogu (klik)

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa (już) wyłączona.
Śmiało komentuj, możesz także zostawić link do swojego bloga. W wolnej chwili chętnie zajrzę. Jednak proszę o zbytnie nie reklamowanie się, tego typu komentarze, ''kopiuj, wklej'', będą oznaczane jako spam i usuwane.