2 lip 2015

Recenzja : ,,Złodziej pioruna" Rick Riordan

         ,,Wiecie co, wcale nie chciałem być osobą półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodziłem do szkoły, grałem w koszykówkę i jeździłem na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję się walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu ... przeżyć. Zrozumiecie to, jak przeczytacie opowieść o wszystkim, co stało się po tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem. ''

        ,,Złodziej pioruna" to pierwsza część bestsellerowej serii ,,Percy Jackson i bogowie olimpijscy". Dlaczego zdecydowałam się sięgnąć po tę książkę? Dawno temu znajoma z uporem szukała jej w bibliotece. Kiedy okazało się, że nie znajduje się ona w księgozbiorze, wiedziałam już co kupię jej na urodziny. Zanim wręczyłam jej prezent zdążyłam jednak przeczytać kilkadziesiąt stron i... się wciągnęłam. Pożyczyłam ,,Złodzieja pioruna" od kolegi z klasy. W chwili kiedy piszę tą recenzję, jestem po kilkukrotnej lekturze tego tomu ,,Percy`ego".
         Uważam, że jest to historia, którą warto przeczytać, ponieważ:
  • występuje dużo postaci z mitologii greckiej, właściwie to świat mityczny przeplata się z rzeczywistym. Myślę, że jest to wielki plus, ponieważ można poznać postacie bogów, potworów i herosów, które występują w mitach omawianych w szkole. Jest to także pozytywna cecha, bo większość książek fantasy opowiada o wampirach i wilkołakach. Dlatego fani tego rodzaju literatury mogą przez chwilę odpocząć od powtarzających się ciągle schematów.
  • niespodziewane zakończenie. Osobiście nie spodziewałam się takiego rozwoju akcji. Mimo iż na początku misji herosi dostają przepowiednie - to nie stanowią one spojlerów. Nabierają one sensu, dopiero gdy coś się wydarzy.
  • ogromne poczucie humoru autora. Uważam, że R. Riordan jest mistrzem wplatania sarkazmu do wypowiedzi bohaterów i narracji. 

         Jedyną wadą są:
  • powtórzenia. Niekiedy w jednym akapicie, a czasami po kilku rozdziałach ma się wrażenie, że czyta się ten sam fragment. (Za pierwszym razem nie zwraca się na to uwagi).
     
  Podsumowując: ,,Złodziej pioruna" to szalenie dobra książka, która podoba się zarówno chłopcom, jak i dziewczynom. Polecam szczególnie osobom w wieku ok. 10-12 lat, ale sama mam 15 :) , więc śmiało mogą po nią sięgać osoby w różnym wieku.

      Ocena: 9/10

      W ostatnich latach ukazały się filmy nakręcone na podstawie książek Ricka Riordana opowiadające o przygodach Percy`ego. Myślę, że są niezłe, jeśli nie lubi się czytać, ale o wiele gorsze od powieści.

                                                                                                                                   Pozdrawiam,           
                                                                                                         Anik      


Od Joanny : Czytałam i mi też naprawdę się podobało! :) Dzięki tej książce możemy się sporo nauczyć, przede wszystkim to powtórka z historii, po tej powieści bogowie greccy będą Wam bardzo dobrze znani i na pewno ich nie pomylicie. :)
W wakacje, jak wiedzą wszyscy książkoholicy, jest o wiele więcej czasu na czytanie. Dlatego będzie się tu więcej działo, pojawi się dużo recenzji i innych postów. Zamierzam poświęcić więcej czasu tej stronie, bardziej ją zróżnicować i dopieścić. :)

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię cała serię pana Riordana :) Najlepsze jest to poczucie humoru. Niejednokrotnie śmiałam się podczas czytania PJ!
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę odwiedzać Twój blog, bo lubię czytać książki. Przeczytałam, świetna. ;)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Slyszalam i przeczytalam cala serie, UWIELBIAM :) Jest tez film ale skoro jzu czytalas ksiazke to powiem ze ci sie nie spodoba, wyszlo z tego misz masz pozostalych ksiazek :)
    Jezeli juz skonczysz ta serie napewno przeczytaj Olimpijscy Herosi, kontynuacja Percy'iego Jackson'a :)

    Zapraszam na mojego bloga :) Organizuje konkurs.
    http://vframlii.blogspot.nl/2015/07/wish-list-konkurs-choies.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie czytałyśmy już Olimpijskich Herosów. :-)

      Usuń
  4. nie czytałam i pierwszy raz słyszę o tym.
    __________________________
    Zapraszam na mojego bloga - klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie czytałam tej książki ale może przez wakacje ją przeczytam :)
    fajna jest seria książek o Dollangerach albo ulica rajskich dziewic
    mogłabyś poklikać w linki na moim blogu?

    http://photo-andyou.blogspot.com/2015/07/dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  6. nie czytałam, ale słyszałam wcześniej o tej książce
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam, swoj droga dość przypadkowo, ponieważ moj brat dostał ja na zakończenie roku szkolnego w zeszłym roku. Tez bardzo mi sie podobała- świetna książka. Film także oglądałam kilka razy i tez nie jest najgorszy
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie czytałam, ale w wakacje moge tera uda mi się to robić ;)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę inne książki, ale ta wydaje się fajna :)

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytalam ja i jest tez super! :)

    Zapraszam / nowy post, moze skomentujesz? ♥
    ♡ Melody's blogg ♡

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa (już) wyłączona.
Śmiało komentuj, możesz także zostawić link do swojego bloga. W wolnej chwili chętnie zajrzę. Jednak proszę o zbytnie nie reklamowanie się, tego typu komentarze, ''kopiuj, wklej'', będą oznaczane jako spam i usuwane.