28 sie 2015

5 książek, które chcę przeczytać #2

Hej! 
Ostatnio byłam w Empiku i oglądałam książki. Znalazłam kilka ciekawych i przypomniałam sobie o tych, które wcześniej ktoś polecał. Spisałam te, które chciałabym przeczytać i tak oto przybywam z kolejną piątką powieści. Niestety moje fundusze nie pozwalają na zakup kolejnych książek, poza tym oszczędzam, a żadnej też jakoś szczególnie nie pragnę.


PIERWSZA CZĘŚĆ SERII, LINK -  (5 KSIĄŻEK, KTÓRE CHCĘ PRZECZYTAĆ #1)

- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - - - - - - - -  - - - - - - -  - -  - - - - - - - - - - - - - - - -
1.
''DELIRIUM'' Lauren Oliver
,,Rząd USA przejął kontrolę nad życiem obywateli. Jednym z jej przejawów jest poddawanie ludzi zabiegowi, który ma pozbawić ich głębszych uczuć.
Nastoletnia Lena z niecierpliwością oczekuje dnia, w którym przestanie jej zagrażać amor deliria nervosa, czyli miłość. Jednak na krótko przed planowaną operacją w jej życiu pojawia się Alex. To dla niego serce dziewczyny zabije mocniej i dla niego gotowa będzie zaryzykować swoje życie. Bo miłość – choć może zabić – może też ocalić.''


Ta książka przemknęła mi kilka razy przed oczami, ale bliżej się nad nią nie zastanawiałam. Dopiero będąc kilka dni temu w empiku, dłużej się nad nią zatrzymałam i w końcu przeczytałam opis. Zaciekawiła mnie. Dystopie to jeden z moich ulubionych gatunków literackich, ciekawe jak spodobałaby mi się ta. Okładka też przyciąga, prawda?








- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
2.

''450 STRON'' Patrycja Gryciuk
,,Ktoś musi zginąć, żeby o tej książce zrobiło się głośno…

W świecie w którym wszystko jest na sprzedaż, skrajne i drastyczne posunięcia marketingowe nie dziwią już nikogo. Ale czy ktokolwiek zdecydowałby się na zabójstwo, aby wypromować nową książkę?
Wiktoria Moreau to królowa kryminału, która w przeddzień wyczekiwanej przez miliony czytelników premiery najnowszej książki, zostaje posądzona o zniesławienie. Zamiast cieszyć się ze spotkań z wielbicielami, uczestniczy w procesie sądowym i policyjnym śledztwie w sprawie serii morderstw popełnianych według fabuły powieści jednego z jej największych konkurentów.''


Zwróciłam na nią uwagę po filmiku Anity z bookreviewsbyanita na youtube, bardzo ją zachwalała i z takim przejęciem opowiadała o fabule. Która mnie zaciekawiła, a powieść wydała się być świetna. Podobno styl autorki też jest bardzo doby, okładka także przyciąga. Mnie już zachęciła. 







- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
3.

''FANGIRL'' Rainbow Rowell
,,Wren i Cath to siostry bliźniaczki „podobne” do siebie jak ogień i woda. Wren chce w życiu spróbować wszystkiego. Lubi imprezować, randkować i poznawać nowych ludzi. Cath woli siedzieć w ich wspólnym pokoju i pisać fanfiction do książki, która zawładnęła całym jej światem. Jest fanką nastoletniego czarodzieja Simona Snowa. Wróć! Jest Prawdziwą Fanką, która… ma swoich własnych fanów, bo pisze fanfiki o Simonie.
Mimo że tak różne, dziewczyny są nierozłączne. 
Gdy bliźniaczki rozpoczynają naukę w college’u, ich drogi się rozchodzą – Wren nie chce już mieszkać z siostrą. Cath musi opuścić swój bezpieczny świat i stawić czoła rzeczywistości. Na swojej drodze spotyka Reagan (Cath prędzej dogadałaby się z Marsjaninem niż z nią) i wiecznie uśmiechniętego Levi’ego (czy on kiedyś zrozumie, co to jest przestrzeń osobista?) oraz panią profesor od kreatywnego pisania (która wszelkie fanfiki uważa za plagiaty).

„Fangirl” to opowieść o przyjaźni wbrew różnicom i o trudnej sztuce dojrzewania. To historia o ludziach, którzy kochają książki tak bardzo, że stają się one ich całym światem.''


Widziałam ją już tyyyle razy na instagramie i wiele dobrych opinii o niej, jest także bestsellerem, to mnie do niej przekonuje. Bo sam opis to już nie bardzo. Ale skoro jest o ludziach, którzy tak mocno kochają książki, to czemu nie?



- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
4.
''GIRL ONLINE'' Zoe Sugg
,,Pod nickiem Girl Online Penny dzieli się na blogu najskrytszymi myślami o przyjaźni, chłopcach, szkolnych dramatach, swojej szalonej rodzince i atakach paniki, które skutecznie komplikują jej życie.

Kiedy sprawy osobiste Penny przybierają naprawdę zły obrót, rodzice zabierają ją do Nowego Jorku. Tam Penny poznaje Noah – przystojnego gitarzystę. Zaczyna się w nim zakochiwać, co szczegółowo opisuje na swoim blogu.
Ale Noah też ma pewien sekret. Sekret, który może doprowadzić do ujawnienia tożsamości Girl Online i bezpowrotnie zniszczyć największą przyjaźń Penny.

Zoe Sugg, czyli Zoella, pisała opowiadania już od najmłodszych lat. Dziś jej blogi o modzie i urodzie śledzą rzesze fanów, a jej kanał YouTube subskrybują miliony użytkowników.''


Zoella to jedna z najpopularniejszych youtuberek i wydała niedawno swoją powieść. Wszyscy chcieli ją mieć i wieeele osób ją czytało i chwaliło. Podobno napisał ją copywriter, ale prawdę zna tylko autorka. Nie sądzę, by było to coś szałowego i niesamowitego, raczej jest to książka dla dwunastolatek, napisana prostym językiem i przewidywalna. Raczej nie będę nią zachwycona, chcę jedynie przekonać się, co ciekawego Zoe mogła napisać, innego celu w przeczytaniu niej nie mam. 



- - - -  - -  - - - - - - - - - - - - -  - -  - - - -  - -
5.

''PAPIEROWE MIASTA'' John Green
,,Quentin Jacobsen – dla przyjaciół Q – ma osiemnaście lat i od zawsze jest zakochany w zbuntowanej Margo Roth Spiegelman. W dzieciństwie przeżyli razem coś niesamowitego, teraz chodzą do tego samego liceum.

Pewnego wieczoru w przewidywalne, nudne życie chłopaka wkracza Margo w stroju nindży i wciąga go w niezły bałagan. Po czym znika. Quentin wyrusza na poszukiwanie dziewczyny, która go fascynuje, idąc tropem skomplikowanych wskazówek, jakie zostawiła tylko dla niego. Żeby ją odnaleźć, musi pokonać setki kilometrów po USA. Po drodze przekonuje się na własnej skórze, że ludzie są w rzeczywistości zupełnie inni, niż sądzimy. Czy dowie się, kogo szuka i kim naprawdę jest Margo?''


Po przeczytaniu ''Gwiazd naszych wina'' Johna Greena, które mi się niezbyt spodobały, nie miałam zamiaru czytać już innych powieści tego autora i byłam sceptycznie do niego nastawiona. Jednak niedawno do kin wszedł film na podstawie tejże książki, a ja zobaczyłam zwiastun. Bardzo mi się spodobał i postanowiłam, że na pewno zobaczę ekranizację, jak tylko będzie online. Przekonało mnie to do przeczytania powieści i na pewno to zrobię. Być może zrobię porównanie filmu i książki w poście. 


 - - - - - - - - - - - - - - -  - -  - -  - - - -  - - - - - - - - - - - - -  - - - - - 
[opisy pochodzą (jak zwykle) ze strony lubimyczytac.pl]

10 komentarzy:

  1. kocham książki. Nareszcie blog trafiony w moj gust!
    Mój blog. kliknij

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem w trakcie czytania Girl Online :) Ale jeśli lubisz czytać to bardzo polecam serie kwiatową Katarzyny Michalak :)
    Serdecznie zapraszam do mnie :) Mój blog Kliknij :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej! Dokładnie te same książki mam w planach! ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam w planach "Fangirl" i może kiedyś "Papierowe miasta". Posiadam "Pandemonium" z trylogii Delirium, ale zdaje się, że to drugi tom, więc całość będzie musiała poczekać. Do "Girl Online" jestem negatywnie nastawiona i wątpię czy kiedykolwiek po nią sięgnę. Za to tytuł "450 stron" widzę pierwszy raz na oczy ;o

    http://asgardianbookholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. próbowałam czytać jakiś czas temu "Delirium", odłożyłam po kilku rozdziałach, dosyć rozczarowana. czekam na twoją opinię na temat tej książki.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam żadnej z tych książek, a opisy nie do końca mnie zachęcają. To nie moje klimaty.
    Truth of Thunder | Heaven in Black

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba mamy podobny gust czytelniczy, bo wszystkie pięć książek też mam na swojej liście "do przeczytania". ;)
    Co do "Papierowych Miast" to byłam na ekranizacji w kinie, ale z tego co mówiła przyjaciółka, która przeczytała książkę, niestety jest wiele różnic w porównaniu do filmu.

    Klaudia xx
    prokrastynuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry post i ciekawy blog :)
    Zapraszam do mnie i zachęcam do komentowania.
    littlejewel97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dwie pierwsze ksiazki nie są w moim typie,ale za to trzy ostatnie ... musze je przeczytac :)

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj normalnie prawie ja :) Hahah :) Derilium i Girl online też bardzo chcę przeczytać :) A Fangirl i Papierowe miasta czytałam,a jak masz ochotę to zapraszam do mnie na recenzję (wystarczy wejśc w zakładkę recenzje i poszukać ;) )

    ~~~~*~~~~
    Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa (już) wyłączona.
Śmiało komentuj, możesz także zostawić link do swojego bloga. W wolnej chwili chętnie zajrzę. Jednak proszę o zbytnie nie reklamowanie się, tego typu komentarze, ''kopiuj, wklej'', będą oznaczane jako spam i usuwane.