7 sie 2015

Jakim jestem czytelnikiem?

Cześć!
Chciałam dodać tym razem jakąś recenzję, ale ten upał mnie wykańcza i nie czuję się na siłach. Lubię, gdy jest tak gorąco, jednak ostatnio bardzo źle to na mnie wpływa. W każdym razie dziś coś luźniejszego (znów, ale kolejny post to będzie dłuższa recenzja). Ten pomysł spadł mi jak z nieba. Na jakimś blogu znalazłam, jak ktoś opisuje swoje czytelnicze nawyki. Postanowiłam, że i ja coś takiego zrobię. Dowiecie się dzięki temu więcej o mnie, a sama notka jest (tak myślę) ciekawa. Takich książkowych faktów o mnie jest więcej, dlatego jeśli Wam się spodoba, w przyszłości zrobię drugą część. Miłego czytania! :)


1. Rzadko kiedy czytam kilka książek naraz. Nie lubię tego, bo potem gubię się w fabule, jestem zdezorientowana i tak dalej. Czytam najwyżej dwie książki, najczęściej jest to lektura+coś ciekawszego.
2. Nie wyobrażam sobie nieużywania zakładek. Choćby miał to być jakiś papierek, kawałek czegoś, musi być.
3. Nie przepadam za audiobookami i nigdy nie wysłuchałam całego do końca. Bardzo rzadko słucham jedynie fragmentów. Nigdy nie przeczytałam ebooka, zdecydowanie wolę wersję papierową.

4. Najczęściej czytam w łóżku. Tu czuję się najlepiej i w nim spędzam ponad połowę życia. Tak jest mi najwygodniej. 
5. Zdarza mi się jeść i czytać. Dla niektórych to karygodne, ale nie jem jak świnka i na stronicach nie ląduje moje jedzenie, a jeśli już to bardzo rzadko. Staram się, by nie poplamić przy tym książki. 
6. Lubię rozmawiać z innymi o przeczytanych książkach i dyskutować na ich temat. Ostatnim razem dyskutowałam zawzięcie z Anią o ''Gwiazd naszych wina'', które mi się nie spodobały, a Ani bardzo.

7. Nie jestem jak przeciętna czytelniczka i nieczęsto czytam pod kocykiem z herbatką
8. Przed wybraniem książki największą uwagę zwracam na opis. Okładka aż tak ważna nie jest, ale jeśli jest ładna, to kusi. Czasami sprawdzam też kilka pierwszych zdań.
9. Nie lubię lektur szkolnych. Są źle dobrane i wiem, że większości uczniów one się nie podobają. Nie przeczytałam ''Krzyżaków'' (karygodne!!!) i kilkunastu innych lektur.

10. Nie mam wielu książek, najczęściej korzystam z bibliotek, jestem zapisana do czterech. 
11. UWIELBIAM ZAPACH KSIĄŻEK. Pachną cudownie!
12. Nigdy nie zarwałam nocy z powodu czytania. Zdarzało się czytać do późna, ale żadna powieść nie wciągnęła mnie aż do takiego stopnia, żeby się nie oderwać.

14 komentarzy:

  1. cześć, świetny post. Mogę coś podobnego napisać u siebie? Czekam na cd. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem podobnym czytelnikiem. "Krzyżaków" czytałam po nocach, tak mnie wciągnęli. Moim znajomym ta lektura się nie podobało, ale ja zawsze miałam jakiś inny gust. Jedynym audiobookiem, jakiego wysłuchałam również byli Krzyżacy, bo pod koniec czytania dostałam zapalenia spojówek i nie mogłam czytać :D.
    truthofthunder.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie lubię lektur. Choć znalazłyby się takie,które mnie zaciekawiły ale jest ich bardzo bardzo mało. Ja również uwielbiam czytać w łóżku lub w okresie letnim jeśli gdzieś jestem na wakacjach to na plaży. Uwielbiam słuchać przy tym jakiejś spokojnej muzyki. W ogóle mnie to nie rozprasza.

    sushi-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. lektury są najczęściej nudne, niedopasowane do wieku i przez to wielu uczniów albo nie czyta, albo czyta streszczenia
    She Imagination - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  5. Sluczne zdjecie z ksiazka i kotkoem. I fajny pomysl na posta, jeszcze nigdy nie czytalam u nikogo takiego :) ogladalam wczoraj film 'Gwiazd naszych wina' i film kocham niestety ksiazki nie mialam przyjemnosci przeczytac ale na oewno to zrobie! Pozdrawiam i sle bhziaki!

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zapach książek równie mocno co Ty ;) Kiedy wchodzę do księgarni, pierwszą rzeczą, którą robię jest właśnie wąchanie cudownych kartek z paperbacku ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia! :) Ciekawy post, czekam na więcej! ♥

    Miłego dnia,
    Mój blog - (klik) ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że wklejasz to każdemu, a poza tym jest tu tylko jedno zdjęcie... Sama się podłożyłaś.

      Usuń
  8. Zgadzam się z Tobą co do zapachu książek - jest powalający!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham czytać, ale również nie przepadam za lekturami, Czasami gubię się w książce z taką myślą ''o co tu właściwie chodzi'', wtedy muszę czytać jej streszczenie. Każdy wybiera sobie książkę, którą on chce przeczytać, a lektury na odwrót.
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nienawidze audiobooków, o wiele bardziej wolę czuć papier. Zakładki-jak najbardziej!
    Osobiście zdarza mi się czytać kilka książek naraz. :)
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega post i nawet wciągnęłaś mnie w całego Twojego bloga! ♥ Będę czytać To co piszesz ;-)
    zyciewtajemnicach.blogspot.com <---- Zapraszam na mojego bloga :d ;** ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Jesteśmy podobne pod wieloma względami, ale ją ebooków czytam tyle samo, co książek papierowych. Tak to jest, jak się mieszka na wsi :/
    Jeśli zaś chodzi o lektury szkolne to nie jestem ich przeciwniczką. Niektóre bardzo lubię, wszystkie czytam i nawet jestem zła na moją polonistkę, bo w zeszłym roku... Nie miałam żadnej, ale to żadnej lektury.

    http://tylkoopowiesci.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa (już) wyłączona.
Śmiało komentuj, możesz także zostawić link do swojego bloga. W wolnej chwili chętnie zajrzę. Jednak proszę o zbytnie nie reklamowanie się, tego typu komentarze, ''kopiuj, wklej'', będą oznaczane jako spam i usuwane.