22 sie 2015

Recenzja: ,,Harry Potter i kamień filozoficzny" J.K. Rowling


Autor: J.K.Rowling
Tytuł: ,,Harry Potter i kamień filozoficzny"
Wydawnictwo: Media Rodzina
Data wydania: 2000 r.
Liczba stron: 326


  ,,Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley - traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy..."


Któż z nas wszystkich - ludzi XXI w., którzy mają dostęp do telewizji, internetu, lub pobliskiej księgarni - nie słyszał o przygodach słynnego Harry`ego Pottera? Odpowiedź brzmi: nikt. O ile mieszkasz w Polsce, to w któreś wakacje po prostu musiałeś się natknąć na ekranizację powieści autorstwa J.K. Rowling. Sorry, taki mamy klimat. W święta puszczają Kevina, a w wakacje Harry`ego - chłopca, który dowiaduje się, że jest czarodziejem i zaczyna naukę w Hogwarcie. Mówiąc kolokwialnie, główny bohater ma przechlapane, bo próbuje go zabić Sam Wiesz Kto. Racja, możesz nie wiedzieć o kogo chodzi. To w świecie magii niepisany temat tabu, ale zdradzę Ci, że imię złego charakteru zaczyna się na ,,V'', a kończy na ,,oldemort'' Chciałabym Was zachęcić do sięgnięcia po tę lekturę. Już wymieniam zalety tej książki:

  1. Nie jest zbyt długa.
  2. To 1 część serii, a więc z założenia najlepsza, bo autorka pisząc ją nie wiedziała, że odniesie aż  taki sukces. Po 2-3 tomach serie często tracą bowiem na jakości, a czytelnik ma wrażenie, że pisarz korzysta tylko ze swojej sławy i nie myśli o tym co publikuje - tylko ile publikuje.
  3. W nowym wydaniu, błędy zostały zredukowane do minimum. Osobiście znalazłam tylko jedno dziwnie brzmiące zdanie i dosyć istotną  pomyłkę: z kołczanu nie strzela się strzałami, lecz bełtami. 
  4. Fabuła naprawdę niepospolita. Cała historia opisana w książce jest naprawdę ciekawa i nie przypomina żadnej innej popularnej powieści, co dzisiaj stanowi naprawdę rzadkość. 
  5. Zawiera dużą dawkę humoru.
  6. Fantasy - ale odbiega od klasyki.
Tyle zdołałam wymyślić, ale myślę, że miliony fanów z całego świata to wystarczający powód, do tego by spróbować przeczytać choć kilka stron.


Moja ocena: 10/10

10 komentarzy:

  1. Jestem ogromną fanką tej serii! Chociaż z jednym punktem się nie zgodzę. Myślę, że pierwszy tom jest najgorszy :D Ale poza tym również zachęcam do czytania. Każdy powinien spróbować i przekonać się na własnej skórze, dlaczego ta seria stała się światowym bestsellerem ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Od Pottera zaczęła się cała moja mania książek. Czytanie w nocy pod kołdrą z latarką, bo rodzice kazali iść spać (miało się 8 lat) - ach, co to były za czasy :D.
    Heaven in Black | Truth of Thunder

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, ten Harry Potter. Przeczytałam wszystkie książki z tej serii już dawno, dawno temu. Pamiętam jak często czytałam je pół nocy przy jakiejś małej lampce by nikogo nie pobudzić.. To były czasy. ;)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała seria nawet mi się podobała, ostatnio miałam zamiar do niej wrócić, ale nigdy nie uważałam jej za arcydzieło. Czytałam wiele lepszych książek, które wywarły na mnie większe wrażenie. No, ale jednak klasyka to klasyka c;

    http://asgardianbookholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam Harrego, według mnie każda kolejna część była tak samo dobra :)
    pozdrawiam
    http://wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie czytałam Harrego ,ale mam zamiar przeczytać.Ciekawa recenzja :)
    Zapraszam do mnie--->klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi wręcz ciężko myśleć o Harrym jako książce — dla mnie to po prostu niezwykła historia! Chociaż serię przeczytałam ledwo ponad rok temu, to stała się ona nieodłączną częścią mojego życia. A ile wspaniałych ludzi poznała dzięki grupom potterowskim! :)

    http://tylkoopowiesci.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja polecam After! Gwarantuję wiele nieprzespanych nocy ;)

    BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog i post! Polecam Papierowe miasta ;)
    Zapraszam do siebie -> www.julkaw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Weryfikacja obrazkowa (już) wyłączona.
Śmiało komentuj, możesz także zostawić link do swojego bloga. W wolnej chwili chętnie zajrzę. Jednak proszę o zbytnie nie reklamowanie się, tego typu komentarze, ''kopiuj, wklej'', będą oznaczane jako spam i usuwane.